Webinár:
2-dňový webinár: Daň z pridanej hodnoty pre začiatočníkov
lektor
| Ing. Vladimír Ozimý
- Člen Slovenskej komory daňových poradcov, špecialista na dane a účtovníctvo vo vydavateľstve Poradca podnikateľa. Aktívne prispieva do odborných časopisov Daňový a účtovný poradca podnikateľa (DÚPP), Dane a Účtovníctvo (DaÚ) a Daňový špeciál. Svoje blogy a príspevky z oblasti daní publikuje na viacerých odborných portáloch a venuje sa lektorskej činnosti.
|
termín
|
20. - 21. 5. 2020
|
obsahové informácie
|
|
organizácia
|
online seminár
|
účastnícky poplatok
|
144,00 EUR s DPH (120,00 EUR bez DPH)
|
prihláška
|
Zrealizované
|
ďalšie informácie
|
|
>> prejsť na prehľad všetkých webinárov
Popis webinára
Ak ste začínajúcim účtovníkom, ekonómom, finančným manažérom, právnikom alebo podnikateľom, na uvedenom webinári získate všetky kľúčové informácie pre správne uplatňovanie zákona o DPH v praxi. Počas prvého dňa sa zoznámite so základnými pojmami a termínmi, naučíte sa sledovať svoj obrat, registrovať tuzemskú zdaniteľnú osobu a oboznámite sa tiež so všetkými náležitosťami spojenými s dodaním tovaru alebo služby.
V druhý deň webinára orientujeme našu pozornosť na podmienky, ktoré musia byť splnené pre odpočítanie dane platiteľom DPH; definujeme základné princípy podávania daňového priznania a ozrejmíme si, ako vysporiadať daňovú povinnosť pri skončení podnikania. V závere webinára vás upozorníme na možné penále, ktoré vám hrozia v prípade porušovania zákona a povieme si aj pár praktických odporúčaní, ako sa týmto neželaným pokutám vyhnúť.
Webinár sa zaznamenáva - po skončení živého prenosu bude jeho absolvent mať k dispozícií záznam na opätovné prezeranie pre vlastnú potrebu.
Program webinára
1. deň (20. 5. 2020):
- Vysvetlenie základných pojmov
- predmet dane
- zdaniteľná osoba
- ekonomická činnosť
- dodanie za protihodnotu
- slobodné povolanie
- majetok manželov
- Registrácia zdaniteľnej osoby (§ 4 až § 7a)
- sledovanie obratu a definícia tohto pojmu
- proces registrácie tuzemskej zdaniteľnej osoby a nesplnenie si tejto povinnosti (riziká oneskorenej registrácie)
- proces podania žiadosti (podanie žiadosti s ukážkou) – elektronická komunikácia
- dodávanie služieb z EÚ do EÚ (napr. Google, Facebook), otázka registrácie
- Pojem dodania tovaru a miesto dodania tovaru
- čo sa chápe za dodanie tovaru ako napr. dodanie stavby, jej časti, bezodplatné dodanie, premiestnenie tovaru, komisionálny predaj
- základné princípy určenia miesta dodania tovaru
- Pojem dodania služby a miesto dodania služby podľa všeobecného a špecifického pravidla
- čo je dodanie služby, lízing, bezplatne dodaná služba formou poskytnutia MV zamestnancovi
- refakturácia služby verzus prechodná položka
- Riziká nesprávneho určenia miesta dodania tovaru a služby
- Vznik daňovej povinnosti v tuzemsku pri dodaní tovaru a služby
2. deň (21. 5. 2020):
- Právo na odpočítanie dane platiteľom DPH
- splnenie hmotnoprávnych podmienok
- splnenie formálnych podmienok práva na odpočet DPH
- Právo na odpočet DPH pri registrácii DPH a oneskorenej registrácii DPH
- Povinnosť podať kontrolný výkaz a jeho obsah
- Povinnosť podať daňové priznanie a jeho obsah (základné princípy)
- Skončenie platiteľstva DPH a vyrovnanie daňovej povinnosti
- na základe skončenia podnikania platiteľa
- úmrtie a postupy dediča
- právny nástupca a postup z pohľadu DPH
- Zdaňovacie obdobie pre účely podania DP
- Pokuty a penále v prípade porušovania zákona o DPH
Časový harmonogram webinára
09:00 - 11:00 prednáška
11:00 - 11:30 prestávka
11:30 - 13:00 prednáška
2-dňový webinár: Daň z pridanej hodnoty pre začiatočníkov
|
| 20. - 21. 5. 2020
| 09:00 - 13:00
| 144 EUR s DPH
|
Zrealizované
|
Organizačné informácie k webináru
Tento webinár sme pripravili v spolupráci s portálom profivzdelavanie.sk, prevádzkovaným Poradcom podnikateľa s.r.o. Žilina.
Účasť na online seminári (webinári) znamená, že v deň konania podujatia ho môžete sledovať na Vašom počítači v priamom prenose prostredníctvom internetu,
s možnosťou klásť lektorovi otázky pomocou chatu. Okrem lektora budete vidieť taktiež prezentáciu k prednášanej problematike.
Účastník webinára získava po jeho ukončení bonus - videozáznam podujatia, ktorý bude sprístupnený do niekoľkých dní po jeho uskutočnení (po spracovaní).
Účastnícky poplatok za webinár zahŕňa online prístup na podujatie pre jednu osobu, pracovné materiály na stiahnutie a vyššie uvedený bonus
- záznam celého podujatia.
Počas celej doby má účastník k dispozícii technickú podporu (telefonicky alebo cez chat).
Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr 3 pracovné dni pred konaním webinára na základe zálohovej faktúry, ktorú zašleme prihlásenému účastníkovi seminára.
Storno podmienky:
Pri stornovaní prihlášky na online seminár uhradenú sumu nevraciame. Prihlásený účastník získa prístup k videozáznamu z podujatia.
Ďalšie informácie o priebehu webinára a technických podmienkach na jeho sledovanie nájdete TU >>
>> prejsť na prehľad všetkých webinárov
|