2 - dňový webinár:
DPH komplexne vrátane povinností viažucich sa k fakturácii
lektor
| Ing. Vladimír Ozimý
- Člen Slovenskej komory daňových poradcov, špecialista na dane a účtovníctvo vo vydavateľstve Poradca podnikateľa. Aktívne prispieva do odborných časopisov Daňový a účtovný poradca podnikateľa (DÚPP), Dane a Účtovníctvo (DaÚ) a Daňový špeciál. Svoje blogy a príspevky z oblasti daní publikuje na viacerých odborných portáloch a venuje sa lektorskej činnosti.
|
termín
|
10. - 11. 3. 2021
|
obsahové informácie
|
|
organizácia
|
online seminár
|
účastnícky poplatok
|
168,00 EUR s DPH (140,00 EUR bez DPH)
- bonus: záznam z webinára dostupný 14 dní
|
prihláška
|
Zrealizované
|
ďalšie informácie
|
|
>> prejsť na prehľad všetkých webinárov
Popis webinára
Počas tohto dva dni trvajúceho webinára si s Ing. Vladimírom Ozimým podrobne prejdeme všetky povinnosti a náležitosti viažuce sa k fakturácií DPH – a to počas súčasného núdzového stavu, aj počas bežného režimu. Súčasťou webinára je i praktická ukážka fakturácie, ktorú môžete využiť ako vzor pri svojej praxi. Po absolvovaní webinára budete mať jasno v tom, kedy vám vzniká povinnosť vyhotoviť faktúru, do kedy ju musíte vyhotoviť, ako dlho ju uchovávať alebo aké náležitosti faktúra musí obsahovať jednak z hľadiska zákona o DPH, ako aj z hľadiska zákona o účtovníctve a Obchodného zákonníka. Lektor bude vychádzať z najčastejších problémov, ktoré rieši v rámci svojej poradenskej činnosti, vďaka čomu si môžete ozrejmiť napr. aj to, čo v prípade, že je faktúra vyhotovená inou osobou alebo v cudzom jazyku, v ktorej situácii a komu fakturovať za cenu vrátane DPH, kedy DPH platí odberateľ alebo sa neplatí vôbec.
Program webinára
1. deň
- Vymedzenie základných pojmov, predmet DPH a zadefinovanie zdaniteľnej osoby na účely ZoDPH
- Rregistrácia zdaniteľnej osoby
- tuzemský platiteľ DPH
- zahraničná osoba
- zásielkový predaj
- prijímanie a poskytovanie služieb v rámci EÚ
- nadobúdanie tovaru z EÚ
- zrušenie registrácie
- Dodanie tovaru a miesto dodania tovaru
- čo sa chápe dodaním tovaru
- bezodplatne dodaný tovar a vybrané špecifiká
- finančný prenájom z pohľadu účtovno-daňového aspektu a DPH
- premiestnenie tovaru do iného členského štátu a výnimky z tohto pravidla
- Reťazové obchody
- trojstranný obchod
- stanovenie pohybu dodávky a riziká spojené s reťazovým obchodom v EÚ
- Základ dane na účely DPH
- základné princípy stanovenia základu dane
- dodanie tovaru a služieb osobám, ktoré majú osobitný vzťah k platiteľovi
- skontá, zľavy a vedľajšie náklady ako súčasť základu dane
- oprava základu dane u vyhotoviteľa a u príjemcu (vplyv na zdaňovacie obdobie a kontrolný výkaz)
- oprava subjektívnych chýb z pohľadu DPH (vplyv na zdaňovacie obdobie a kontrolný výkaz)
- Občianske združenie (nezisková organizácia) z pohľadu DPH
- problematika DPH vo vzťahu k neziskovým organizáciám
- vybrané činnosti oslobodené od DPH a vplyv na povinnosť registrácie
2. deň
- Fakturačné princípy
- pojem faktúra a porovnanie s princípom účtovného dokladu (faktúra ako preukázateľný doklad)
- povinnosť vyhotovenia faktúry
- lehoty na vyhotovenie faktúry
- princípy súhrnnej faktúry (problematika jednej zálohy a jednej dodávky v kalendárnom mesiaci)
- uchovávanie faktúr
- Vznik daňovej povinnosti pri dodaní tovaru a služieb
- daňová povinnosť z pohľadu tuzemska
- nadobúdanie tovaru z EÚ
- dovoz tovaru
- vývoz tovaru
- Právo na odpočítanie DPH
- Osoba povinná platiť daň
- prijatie tovaru od zahraničnej osoby
- prijatie služby od zahraničnej osoby
- dodanie tovaru v režime predaja tovaru na diaľku v EU a služieb od 1.7.2021
- uplatňovanie osobitného režimu a neregistrácia v členskom štáte spotreby
Časový harmonogram webinára
09:00 - 11:00 prednáška
11:00 - 11:30 prestávka
11:30 - 14:00 prednáška spojená s diskusiou
2 - dňový webinár: DPH komplexne vrátane povinností viažucich sa k fakturácii
|
| 10. - 11. 3. 2021
| 09:00 - 14:00
| 168 EUR s DPH
|
Zrealizované
|
Organizačné informácie k webináru
Tento webinár sme pripravili v spolupráci s portálom profivzdelavanie.sk, prevádzkovaným Poradcom podnikateľa s.r.o. Žilina.
Účasť na online seminári (webinári) znamená, že v deň konania podujatia ho môžete sledovať na Vašom počítači v priamom prenose prostredníctvom internetu,
s možnosťou klásť lektorovi otázky pomocou chatu. Okrem lektora budete vidieť taktiež prezentáciu k prednášanej problematike.
Účastník webinára získava po jeho ukončení bonus - videozáznam podujatia, ktorý bude sprístupnený do niekoľkých dní po jeho uskutočnení (po spracovaní).
Účastnícky poplatok za webinár zahŕňa online prístup na podujatie pre jednu osobu, pracovné materiály na stiahnutie a vyššie uvedený bonus
- záznam celého podujatia.
Počas celej doby má účastník k dispozícii technickú podporu (telefonicky alebo cez chat).
Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr 5 pracovných dní pred konaním webinára na základe zálohovej faktúry, ktorú zašleme prihlásenému účastníkovi seminára.
Storno podmienky:
Pri stornovaní prihlášky na online seminár uhradenú sumu nevraciame. Prihlásený účastník získa prístup k videozáznamu z podujatia.
Ďalšie informácie o priebehu webinára a technických podmienkach na jeho sledovanie nájdete TU >>
>> prejsť na prehľad všetkých webinárov
|