Webinár:
DPH - najčastejšie chyby a problémy pri uplatňovaní v praxi v roku 2021
lektor
| Ing. Soňa Ugróczy
- daňová poradkyňa SKDP, člen Metodicko-legislatívnej komisie pre DPH komory daňových poradcov, spoločnosť TAX Ugróczy s.r.o.
- odborná lektorka s dlhoročnou praxou v oblasti daňového práva, venuje sa najmä dani z pridanej hodnoty a dani z príjmov právnických osôb. Dlhodobo sa venuje publikačnej a lektorskej činnosti pre odbornú verejnosť.
|
termín
|
19. 10. 2021
|
obsahové informácie
|
|
organizácia
|
online seminár
|
účastnícky poplatok
|
84,00 EUR s DPH (70,00 EUR bez DPH)
|
prihláška
|
Zrealizované
|
ďalšie informácie
|
|
>> prejsť na prehľad všetkých webinárov
Popis webinára
Čo s oneskorenou registráciou DPH? Ako správne stanoviť výšku daňovej povinnosti? Aké sú najčastejšie chyby pri vyplňovaní daňového priznania? V rámci októbrového školenia s Ing. Soňou Ugróczy si vypočujete nielen prierez aktuálnym dianím zo sveta DPH a dane z príjmov, ale i to, čo robíme zle a ako to robiť inak, aby sme sa vyhli neželaným sankciám. Jednotlivé problémy či chyby budú rozoberané na konkrétnych príkladoch z praxe. Preto dozaista pochopíte, ako sa predom vyhnúť, resp. ako postupovať, ak už došlo k nesprávnemu stanoveniu výšky daňovej povinnosti DPH, nesprávnemu určeniu dňa vzniku daňovej povinnosti, neoprávnenému nároku na odpočítanie DPH, chybám pri vystavovaní faktúr, nesprávnemu uvádzaniu informácií v daňovom priznaní, oneskorenej registrácii DPH alebo iným pochybeniam. Na tomto školení sa navyše oboznámite aj s predajom tovaru na diaľku od 1. 7. 2021, vrátane ONE STOP SHOP, ako aj s pripravovanou úpravou zákona o DPH a Daňového poriadku.
Program webinára
- Nehnuteľnosti a ich daňový režim DPH § 38 – predaj nehnuteľností, prenájom nehnuteľností, odpočet DPH pri ich obstarní - upozornenie na chyby
- Dopady nesprávneho určenia miesta dodania tovarov / služieb
- Vznik daňovej povinnosti na vybraných príkladoch z praxe – predaj tovaru, nadobudnutie tovaru, tovar z inštaláciou montážou, prijaté preddavky, prijaté služby zo zahraničia z EU, z tretích štátov, refakturácia, tuzemský prenos daňovej povinnosti bezodplatné dodanie a iné
- Trojstranný obchod na príkladoch z praxe - pravidlá, podmienky, vykazovanie v priznaní a súhrnnom výkaze, dopad porušeného trojstranného obchodu z pohľadu slovenských firiem
- Obchodovanie s tovarom preukazovanie oslobodenia od dane – predaj do EU, predaj do tretieho štátu
- Chyby pri uplatňovaní nároku na odpočet DPH (príklady neuznania odpočítania DPH z aplikačnej praxe; vznik práva na odpočet DPH, vecné a časové uplatnenia práva na odpočítanie dane)
- Prenos daňovej povinnosti v sektore stavebníctvo - upozornenie na chyby, nesprávnu aplikáciu zákona, servis vs. oprava a ako má byť správne fakturácia, dodanie na základe zmluvy o dielo
- Predaj tovaru na diaľku od 1.7.2021 (e-shop) a ONE STOP SHOP –identifikácia plnení ktoré sú v OSS, podmienky pre vstup do režimu jednotného kontaktného miesta, počítanie prahovej hodnoty, informácie k podávaniu „formulára daňového priznania v OSS“ na praktických príkladoch; ako správne vykazovať opravné doklady v daňovom priznaní OSS; prepočet kurzu pri platbách v inej mene; vznik daňovej povinnosti, záznamová povinnosť a iné
- Oprava základu dane § 25 – reklamácia tovaru v EU, skonto na kúpený tovaru z EU, dotácia na nájomné, vrátenie tovaru, zľavy, § 25a oprava základu dane pri nezaplatení pohľadávky
- Zmluvné sankcie ako odplata s DPH pri poskytovaní služieb – pozor na plnenia za protihodnotu
- Pripravované nové úpravy v zákone o DPH a Daňovom poriadku – zavedenie oznamovacej povinnosti platiteľa DPH s využívaním bankových účtov, rozšírenie inštitútu ručenia za daň za nezaplatenú DPH
Časový harmonogram webinára
09:00 - 11:00 prednáška
11:00 - 12:00 prestávka
12:00 - 15:00 prednáška spojená s diskusiou
Webinár: DPH - najčastejšie chyby a problémy pri uplatňovaní v praxi v roku 2021
|
| 19. 10. 2021
| 09:00 - 15:00
| 84 EUR s DPH
|
Zrealizované
|
Organizačné informácie k webináru
Tento webinár sme pripravili v spolupráci s portálom profivzdelavanie.sk, prevádzkovaným Poradcom podnikateľa s.r.o. Žilina.
Účasť na online seminári (webinári) znamená, že v deň konania podujatia ho môžete sledovať na Vašom počítači v priamom prenose prostredníctvom internetu,
s možnosťou klásť lektorovi otázky pomocou chatu. Okrem lektora budete vidieť taktiež prezentáciu k prednášanej problematike.
Účastník webinára získava po jeho ukončení bonus - videozáznam podujatia, ktorý bude sprístupnený do niekoľkých dní po jeho uskutočnení (po spracovaní).
Účastnícky poplatok za webinár zahŕňa online prístup na podujatie pre jednu osobu, pracovné materiály na stiahnutie .
Počas celej doby má účastník k dispozícii technickú podporu (telefonicky alebo cez chat).
Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr 5 pracovných dní pred konaním webinára na základe zálohovej faktúry, ktorú zašleme prihlásenému účastníkovi seminára.
Storno podmienky:
Pri stornovaní prihlášky na online seminár uhradenú sumu nevraciame. Prihlásený účastník získa prístup k videozáznamu z podujatia.
Ďalšie informácie o priebehu webinára a technických podmienkach na jeho sledovanie nájdete TU >>
>> prejsť na prehľad všetkých webinárov
|