Webinár:
Nadobudnutie a dodanie tovaru do EÚ na praktických príkladoch
lektor
| Ing. Soňa Ugróczy
- Daňová poradkyňa Slovenskej komory daňových poradcov, spoločnosť TAX Ugróczy s.r.o.
Odborná lektorka s dlhoročnou praxou v oblasti daňového práva, venuje sa najmä dani z pridanej hodnoty a dani z príjmov právnických osôb.
Zapísaná v Slovenskej komore daňových poradcov ako daňový poradca, člen Metodicko-legislatívnej komisie pre DPH komory daňových poradcov. Dlhodobo sa venuje publikačnej a lektorskej činnosti pre odbornú verejnosť.
|
termín
|
12. 10. 2023
|
obsahové informácie
|
|
organizácia
|
online seminár
|
účastnícky poplatok
|
72,00 EUR s DPH (60,00 EUR bez DPH)
- bonus: záznam z webinára dostupný 30 dní
|
prihláška
|
Zrealizované
|
ďalšie informácie
|
|
>> prejsť na prehľad všetkých webinárov
Popis webinára
Každý pohyb tovaru v rámci Európskej únie je potrebné sledovať a zdaniť daňou z pridanej hodnoty v štáte, kde skončí jeho preprava. Všetko, čo z pohľadu platiteľa aj neplatiteľa DPH potrebujete vedieť o dodaní a nadobudnutí tovaru, vám na príkladoch z praxe priblíži daňová poradkyňa Ing. Soňa Ugróczy. Vysvetlí vám špecifiká miesta dodania tovaru – či už ide o dodanie s prepravou, bez prepravy alebo v rámci tzv. reťazových transakcií. Dozviete sa, aká daňová povinnosť vám vzniká pri nadobudnutí či dodaní tovaru, aké sú podmienky oslobodenia od dane, aké možnosti odpočítania dane legislatíva povoľuje a mnoho ďalšieho.
Program webinára
Nadobudnutie tovaru z EÚ – na príkladoch z praxe
- Pojem „dodanie tovaru“ na účely dane z pridanej hodnoty
- Určenie miesta dodania tovaru (určujúce pravidlá DPH):
- Miesto dodania tovaru s prepravou alebo odoslaním
- Miesto dodania tovaru bez prepravy alebo odoslania
- Miesto dodania tovaru v rámci tzv. reťazových transakcií
- Osoby povinné platiť daň pri nadobudnutí tovaru v tuzemsku
- Nadobudnutie tovaru v tuzemsku z iného členského štátu – predmet dane
- Nadobudnutie tovaru slovenským platiteľom DPH a daňové povinnosti z toho vyplývajúce
- Nadobudnutie tovaru na území iného štátu v postavení slovenského platiteľa dane
- Problematika vzniku daňovej povinnosti pri nadobudnutí tovaru v tuzemsku z iného členského štátu (ak bola faktúra vystavená skôr/neskôr, ako prišiel tovar, ak tovar prišiel bez faktúry, prelom roka, opakované dodanie a iné)
- Uplatnenie práva na odpočítanie dane pri nadobudnutí tovaru v tuzemsku
Dodanie tovaru do EÚ – na príkladoch z praxe
- Dodanie tovaru osobe identifikovanej pre daň v inom členskom štáte (ako overiť postavenie zákazníka, čo treba splniť, aké dôkazy sa vyžadujú)
- Podmienky oslobodenia od dane pri dodaní tovaru z tuzemska do iného členského štátu
- Preprava tovaru do iného členského štátu po jeho spracovaní v tuzemsku
- Dodanie tovaru v rámci reťazových transakcií (aj trojstranný obchod)
- Priradeniu prepravy tovaru pri reťazových transakciách v rámci územia EÚ
- Preukázanie splnenia podmienok na oslobodenie od dane – upozornenie na riziká
- Dodanie nového dopravného prostriedku z tuzemska do iného členského štátu
- Premiestnenie tovaru vo vlastníctve zdaniteľnej osoby do iného členského štátu (výnimky z premiestnenia)
Diskusia
Časový harmonogram webinára
09:00 - 11:00 prednáška spojená s diskusiou
Webinár: Nadobudnutie a dodanie tovaru do EÚ na praktických príkladoch
|
| 12. 10. 2023
| 09:00 - 11:00
| 72 EUR s DPH
|
Zrealizované
|
Organizačné informácie k webináru
Tento webinár sme pripravili v spolupráci s portálom profivzdelavanie.sk, prevádzkovaným Poradcom podnikateľa s.r.o. Žilina.
Účasť na online seminári (webinári) znamená, že v deň konania podujatia ho môžete sledovať na Vašom počítači v priamom prenose prostredníctvom internetu,
s možnosťou klásť lektorovi otázky pomocou chatu. Okrem lektora budete vidieť taktiež prezentáciu k prednášanej problematike.
Účastník webinára získava po jeho ukončení bonus - videozáznam podujatia, ktorý bude sprístupnený do niekoľkých dní po jeho uskutočnení (po spracovaní).
Účastnícky poplatok za webinár zahŕňa online prístup na podujatie pre jednu osobu, pracovné materiály na stiahnutie a vyššie uvedený bonus
- záznam celého podujatia.
Počas celej doby má účastník k dispozícii technickú podporu (telefonicky alebo cez chat).
Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr 5 pracovných dní pred konaním webinára na základe zálohovej faktúry, ktorú zašleme prihlásenému účastníkovi seminára.
Storno podmienky:
Pri stornovaní prihlášky na online seminár uhradenú sumu nevraciame. Prihlásený účastník získa prístup k videozáznamu z podujatia.
Ďalšie informácie o priebehu webinára a technických podmienkach na jeho sledovanie nájdete TU >>
>> prejsť na prehľad všetkých webinárov
|