Webinár:
Medzinárodná kamiónová doprava a DPH v roku 2023
lektor
| Ing. Vladimír Ozimý
-
Daňový poradca, člen Slovenskej komory daňových poradcov. Aktívne prispieva do odborných časopisov Daňový a účtovný poradca podnikateľa (DÚPP), Dane a Účtovníctvo (DaÚ) a Daňový špeciál. Svoje blogy a príspevky z oblasti daní publikuje na viacerých odborných portáloch. Okrem lektorskej činnosti denne poradí desiatkam zákazníkov v rámci Daňovej pohotovosti od Poradcu podnikateľa. Má nespočetné skúsenosti v oblasti účtovníctva a daní vďaka vlastnej účtovnej spoločnosti Atomgroup, s.r.o., ktorá pôsobí na území SR, ako aj Českej republiky. Rovnako získava veľa skúseností priamo z praxe daňového poradcu pri komunikácii s finančnou správou.
|
termín
|
27. 10. 2023
|
obsahové informácie
|
|
organizácia
|
online seminár
|
účastnícky poplatok
|
84,00 EUR s DPH (70,00 EUR bez DPH)
- bonus: záznam z webinára dostupný 30 dní
|
prihláška
|
Zrealizované
|
ďalšie informácie
|
|
>> prejsť na prehľad všetkých webinárov
Popis webinára
Prevádzkovanie dopravnej spoločnosti vyžaduje množstvo povolení, osvedčení či daňových registrácií. Každý dopravca navyše musí pozorne
sledovať vyhlášky a nariadenia platné nielen v Slovenskej republike, ale aj v Európskej únií. Na webinári s daňovým poradcom vám preto
prinášame komplexný prehľad o medzinárodnej kamiónovej doprave z pohľadu aktuálneho znenia zákona o DPH a tiež samotnej praxe.
Program webinára sme pre vás zostavili tak, aby ste si počas jediného dňa stihli ozrejmiť všetky vaše nejasnosti týkajúce sa prepravy medzi členskými štátmi, tretími štátmi a ich kombináciami, doplnkových služieb pri preprave, nájme dopravných prostriedkov alebo prepravy tovarov spojených s vývozom a dovozom tovaru. Venovať sa budeme aj ďalším činnostiam, akou je „samozdanenie“ pri prepravách dodaných zahraničnými osobami, odpočet dane, vznik daňovej povinnosti, uvádzanie prepráv v súhrnnom výkaze, vyplňovanie kontrolného výkazu alebo vyhotovenie faktúr.
Z webinára si tak odnesiete podrobný návod, aké má slovenský podnikateľ povinnosti z hľadiska DPH alebo ako má slovenská spoločnosť, ktorá je alebo nie je platiteľ DPH, postupovať v závislosti od miesta dodania služby alebo od osoby zákazníka.
Program webinára
- Určenie miesta dodania služby prepravy tovaru v závislosti od osoby zákazníka
- (prepravy medzi členskými štátmi, tretími štátmi a ich kombinácie)
- Určenie miesta dodania iných služieb, s ktorými sa stretávajú dopravcovia
- (doplnkové služby pri preprave, nájom dopravných prostriedkov, mýtne)
- Prepravy tovarov spojené s vývozom a dovozom tovaru
- (posúdenie jednotlivých prepráv, dôkazy)
- Deň dodania služby u dopravcu a u zasielateľa, vznik daňovej povinnosti, „samozdanenie“ pri prepravách dodaných zahraničnými osobami
- Odpočet dane
- (podmienky odpočítania dane pri službách dodaných zahraničnými osobami)
- Vyhotovenie faktúr v závislosti od druhu prepravy a zákazníka
- Uvádzanie prepráv v súhrnnom výkaze
- Vyplňovanie kontrolného výkazu dopravcom (praktické príklady uvádzania faktúr v kontrolnom výkaze)
- Rôzne (fakturácia poškodeného tovaru, stojného, márnej jazdy)
- Diskusia
Časový harmonogram webinára
09:00 - 14:30 prednáška spojená s diskusiou
Webinár: Medzinárodná kamiónová doprava a DPH v roku 2023
|
| 27. 10. 2023
| 09:00 - 14:30
| 84 EUR s DPH
|
Zrealizované
|
Organizačné informácie k webináru
Tento webinár sme pripravili v spolupráci s portálom profivzdelavanie.sk, prevádzkovaným Poradcom podnikateľa s.r.o. Žilina.
Účasť na online seminári (webinári) znamená, že v deň konania podujatia ho môžete sledovať na Vašom počítači v priamom prenose prostredníctvom internetu,
s možnosťou klásť lektorovi otázky pomocou chatu. Okrem lektora budete vidieť taktiež prezentáciu k prednášanej problematike.
Účastník webinára získava po jeho ukončení bonus - videozáznam podujatia, ktorý bude sprístupnený do niekoľkých dní po jeho uskutočnení (po spracovaní).
Účastnícky poplatok za webinár zahŕňa online prístup na podujatie pre jednu osobu, pracovné materiály na stiahnutie a vyššie uvedený bonus
- záznam celého podujatia.
Počas celej doby má účastník k dispozícii technickú podporu (telefonicky alebo cez chat).
Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr 5 pracovných dní pred konaním webinára na základe zálohovej faktúry, ktorú zašleme prihlásenému účastníkovi seminára.
Storno podmienky:
Pri stornovaní prihlášky na online seminár uhradenú sumu nevraciame. Prihlásený účastník získa prístup k videozáznamu z podujatia.
Ďalšie informácie o priebehu webinára a technických podmienkach na jeho sledovanie nájdete TU >>
>> prejsť na prehľad všetkých webinárov
|